Världen är rubbad

Är så sjukt trött efter jobbet. Det är inte något med mycket skottande eller springande utan det faktum att jag bara behöver vara där, på åkern och frysa rumpan av mig. Okej idag var jag ner i gropen en gång iförd galon kläder. Men annars så är det så att jag bara ska finnas där.

Nu förstår jag att vissa tycker det är orättvist att jag får betalt bara för att stå där, vad gör jag för nytta? Jo om inte jag är där och ibland tex mäter djupet på gropen så det blir bra måste grävmaskinisten göra det, det är halt som fan och ramlar han då ner och slår sig kan det dröja timmar innan någon märker att han inte sitter i maskinen. Det måste vara två där, en i maskinen och en utanför för säkerhetens skull. Men ibland känns det som det lättaste och tråkigaste jobbet.

Men men det som jag verkligen gått och tänkt på idag är att en person här i stan blivit misshandlad i sitt eget garage. Det känns bara så skumt, att någon blir nerslagen på krogen, en fest eller bara nere på stan fine, det händer ofta. Men i sitt egna garage?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0